Gra szybko staje się monotonna. W kółko ci sami wrogowie w kółko ta sama rozgrywka - rozwalanie wrogów i łapanie many i żyć od zabitych. Bardzo szybko dostajemy wszystkie dostępne bronie w grze i później już nie ma czego odkrywać - nie ma. Największa zaleta to fakt, że gra jest bardzo długa, aż za długa oraz ciągle zmieniający się wystrój i wygląd lokacji. Ogólnie cała oprawa to swój świat.
Niestety z całości najsłabiej wypada sama rozgrywka. Po około 12 tu poziomach zaczynam ziewać grając w ten tytuł. Mam już wszystkie bronie idę siekam tych, którzy podejdą z dostępnych broni zbieram manę, by je uzupełnić i znów to samo. Zanikają kompletne śladowe ilości zagadek, które występując choć na początku gry i frajda z odkrywania czegoś nowego (tu akurat broni) Później jest totalnie liniowo a poziomów jest ponad 30 i dosłownie wymęczyłem ponad 20 poziomów by to przejść - brak urozmaiceń.Na hardzie gra ma dobre momenty - przynajmniej trzeba szukać taktyki, by zaliczać kolejne zadymy. Wielka szkoda, że zrezygnowali z zagadek w dalszej części gry.
Przy ustawieniu gry na hard spokojnie można podwyższyć ocenę do 6/10
całkowicie się zgadzam. jestem nieco zawiedziony tą grą. postanowiłem zmierzyć się z legendą i gra mnie rozczarowała. największą bolączą gry jest monotonny gameplay, mechanika rozgrywki jest fajna na początku ale po kilku godzinach chcialoby się czegoś nowego/innego, także monotonnia straszna. na plus, jak juz powiedziales, permantenie i calkowcie zmieniające się lokacje. takze klimat i muyzka, ale to, co najwazniejsze, cyzli sama mechanika rozgrywki, kuleje niemożebnie. dla mnie 6/10
Mogli dalej wprowadzić zagadkowe elementy jak coś zdobyć/rozwiązać tak jak to było na początku w pierwszej wiosce czy w planszy z wariatkowem. Zamiast zbierać manę do broni mogli te bronie po prostu rozstawiać (amunicje do nich) w różnych miejscach Masz potem cały wachlarz broni i wszystkie używają tej samej amunicji - many i to jest nudne, bo w każdej chwili atakujesz czego chcesz, a zwykle wybór ogranicza się do ulubionej. Zabójcza monotonia. Gdyby nie wystylizowana oprawa i muzyka to max 3/10
Szybkie pytanie warto sobie przejść obie części? Soundtrack odsłuchałem, ale nie wiem czy się zabierać za te gry, czy jak tu parę osób pisze że w rozgrywce nudy na pudy. W sumie osobiście bym wolał obejrzeć całą grę niż w nią grać, ale zobaczymy...
Ta, gra z dobrą fabułą i klimatem to połowa sukcesu. Tak apropo soundtracku, wg mnie lepsze są utwory, które są wyciągnięte prosto z gry, niż te które są w oficjalnym soundtracku. Te Zripowane mają lepszy klimat i są dłuższe, ścieżka dźwiękowa jest piękna w obu tych produkcjach.
Fabułę masz niezłą. Między planszami i w trakcie jest wiele scen dialogowych. Świetny język angielski i aktorstwo.
Z tymi broniami to nie do końca... ostatnią dostajemy przy ostatnim starciu z bossem...
Nie ma lepszych platformówek 3d od tych:
Super Mario 64 1996, Crash Bandicoot 1-3 1996-1998, Rayman 2 1999, Rayman 3 2003,
American McGee's Alice 2000, Alice-Madness Returns 2011.
Wszystkie te gry mają bardzo wysokie oceny na wszystkich możliwych stronach i
są bardzo lubiane.
W Polsce powstał dość udany Kangurek Kao 2 w 2003 naśladujący Raymana 2.
Jedynka Kangurka Kao z 2000 był w totalnym cieniu Raymana 2 1999 i
American McGee's Alice 2000 w które zagrywał się cały świat, a Kangurek Kao 1 jest
znany właściwie tylko w Polsce. Dwójka mimo, że bardziej znana to też mało kto za granicą o niej słyszał w latach jej świetności.
Wśród platformówek nie ma zaskoczenia, że świetnych tytułów 2d mamy blisko 100,
gdzie jest wręcz wysyp perełek z czasów apogeum gatunku 1985-1995 pod C-64, Amigę,
Atari, na starych konsolach Segi i Nintendo. Potem, gdy nastała moda na 3d one nie sprawdzały się tak dobrze i okres 1996-2010, gdzie dominowały platformówki 3d jest znacznie słabszy. Z platformówek 3d właściwie jedyne bardzo porządne gry to te które wymieniłem. Jak widać bardzo rzadko potrafiły grywalnością dorównać platformówkom 2d skoro tak mało zdobyło serca.
Z 2d mamy 10 razy więcej świetnych platformówek :)
Przykłady:
Bomb Jack 1984 - C-64 ta wersja rządzi
Ghosts 'n' Goblins 1985 - C-64 i Amiga
Creatures 1 1990 C-64 (Na Amidze była gorsza wersja o dziwo)
Creatures 2 1992 C-64
Giana Sisters aka Super Mario Bros 1987 - C-64 i Amiga
Wonder Boy 1986 - C-64
Bubble Bobble 1986 - C-64 i Amiga
Rainbow Islands 1987 - C-64 i Amiga
The NewZealand Story 1988 - C-64 i Amiga
Flimbo's Quest 1990 - C-64 i Amiga
Treasure Island Dizzy 1988 - C-64 i Amiga
Fantasy World Dizzy 1989 - C-64 i Amiga
MagicLand Dizzy 1990 - C-64 i Amiga
Dizzy: Prince of the Yolkfolk 1990 - C-64 i Amiga
Fantastic Dizzy 1991 - Amiga
Crystal Kingdom Dizzy 1992 - C-64 i Amiga
Rick Dangerous 1 1989 - C-64 i Amiga
Rick Dangerous 2 1990 - C-64 i Amiga
Prince of Persia 1989 - Amiga/Pc
Shadow of the Beast 1 1989 - Amiga
Shadow of the Beast 3 1992 - Amiga
Turrican 1 1990 - C-64 i Amiga
Turrican 2 1991 - C-64 i Amiga
Turrican 3 1993 - Amiga
Another Wold 1991 - Amiga/Pc
Hudson Hawk 1991 - C-64 i Amiga
Prehistorik 1 1991 - Amiga/Pc
Prehistorik 2 1993 - Pc
Flashback 1992 - Amiga/Pc
Fire & Ice 1992 - Amiga
Super Frog 1993 - Amiga
Traps 'n' Treasures 1993 - Amiga
Lost Vikings 1992 - Amiga
Lost Vikings 2 1997 - Pc
James Pond 2 1991 - Amiga
James Pond 3 1993 - Amiga
Zool 1 1993 - Amiga
Zool 2 1993 - Amiga
Lionheart 1993 - Amiga
Ruff 'n' Tumble 1994 - Amiga
Benefactor 1994 - Amiga
Fury of the Furries 1994 - Amiga
Super Mario Bros 1985 - Nintendo
Super Mario Bros 2 1988 - Nintendo
Super Mario Bros 3 1988 - Nintendo
Sonic the Hedgehog 1991 - Sega
Sonic the Hedgehog 2 1992 - Sega
Rayman 1995 - Pc
Oddworld: Abe's Oddysee 1997 - Pc, Playstation 1
Oddworld: Abe's Exoddus 1998 - Pc, Playstation 1
Jazz Jackrabbit 2 1999 - Pc
I masa innych jakie nie wymieniam.
Nr 1 z platformówek 2d lat 80' to pewnie Super Mario Bros 1985 pod Nintendo,
a nr 1 z lat 90' znów Super Frog 1993 pod Amigę.
Potem było znacznie gorzej, bo zalewali nas platformówkami 3d, które nie sprawdzały się, ale ostatnimi czasy wyszło znów kilka zacnych tytułów w 2d np:
Trine 1 2009
Trine 2 2011
Trine 4 2019
Giana Sisters: Twisted Dreams 2012
Rayman Origins 2011
Rayman Legends 2013
Limbo 2011
Inside 2016
Ori and the Blind Forest 2015
Ori and the Will of the Wisps 2020
Hollow Knight 2017